Vetouistelu - näytä koko keskustelu

Keskustelut

M: Kölikostot 9cm

Takaisin keskustelualueille
1.   M: Kölikostot 9cm    Nec Pluribus Impar - 7/12/2013 21:19:25
Muutama paketti 9cm Köli-Kostoja. Vaaput käytettyjä ja kunto selviää kuvasta. Hinnat sisältää postikulut. Hinnat: Paketti 1 - 40euroa Paketti 2 - 40euroa Paketti 3 - 48euroa
2.   [Vt] M: Kölikostot 9cm    Kala_Mies - 9/12/2013 16:23:06
En omista ensimmäistäkään Köli-Kostoa, joten ajattelin kysyä, että miten kovan vetonopeuden kyseinen vaappu vaatii, ennenkuin siinä alkaa olemaan selvää potkua. Vaaput kiinnostaisi kovasti ja väritkin on kohdallaan, mutta Kostolla on muutamia sellaisia runkoja, jotka ei jaksa uida millään tavalla, ennenkuin vauhtia on lähelle 4km/h. Minun vetonopeus on todella hidas ja melko harvat vaaput jaksavat uida niin hitaassa vauhdissa. Kesäkuukausina keskityn ison järvikuhan pyyntiin ja olen huomannut, että iso kuha iskee parhaiten hitaasti vedettyyn vaappuun ja siksi vedän kuhaa noin 1,8-2,2km/h. Sami
3.   [Vt] M: Kölikostot 9cm    Kala_Mies - 10/12/2013 13:59:36
Suostuisitko myymään vain kaksi vaappua? Tai vaihtamaan johonkin sellaisiin kapuloihin, mitä olet hankkimassa?
4.   [Vt] M: Kölikostot 9cm    Nec Pluribus Impar - 9/12/2013 19:19:58
Itse olen vetänyt kuhaa ihan kohtuullisella menestyksellä ja vauhtia pidän 3-3,2km/h. Ainakin tuossa vauhdissa nuo vaaput toimivat. En omalla veneellä hitaammin pääse, joten en osaa sanoa kestävätkö vaaput tuota käyttämääsi nopeutta. Yleensähän nuo porraslappuiset vaaput eivät suurta vauhtia vaadi toimiakseen. Edelleen kaikki paketit kaupan. Paketti 1 - 40euroa Paketti 2 - 40euroa Paketti 3 - 48euroa
5.   [Vt] M: Kölikostot 9cm    Kala_Mies - 10/12/2013 11:48:12
Jos tietäis varmaks, niin kaupat tulis heti. Vetonopeudesta voin sanoa, että kyllä kuhaa saa 3-4km/h vauhdilla hyvin, mutta isot ottavat mieluummin hitaasti vedettyyn vaappuun. Kuluneella kaudella tuli täyteen 70kpl yli nelosen kuhia viimeisen yhdeksän kauden aikana ja ainakin niillä vesillä, missä kalastan, hidas vauhti on parempi. Yritän löytää kaverin rasioista yhden tuollaisen koston ja käyn uittamassa sitä altaassa. Sen jälkeen osaan sanoa kyllä tai ei. Toivottavasti kyllä. Sami
6.   [Vt] M: Kölikostot 9cm    Nec Pluribus Impar - 10/12/2013 16:02:45
Mie en ota ruokakaloiksi kuin 50-60cm välistä kuhia sopivan määrän. Isommat saavat jatkaa kasvuaan. Niistä on enemmän hyötyä järvessä, kuin lautasella. Noita omia annoskaloja löytyy ihan riittävästi ja on siellä seassa aika mukavia mörköjäkin... En hajoita paketteja. Nuo on miulle turhia niin kaikista olisi tarkoitus päästä eroon.
7.   [Vt] M: Kölikostot 9cm    Kala_Mies - 10/12/2013 16:36:28
Kiitos vastauksesta. Arvelinkin ettet suostu siihen, mutta ajattelin kuitenkin kysyä. Tuolla olis kaksi sellaista vaappua, mitä oon etsiny tosi pitkään. Kuopion kaupoista löytyy Kostoja tosi huonosti, yleensä ei ensimmäistäkään. Harmin paikka. Toivottavasti saat vaaput myytyä. Ei muuta kuin hyvää lähestyvää Joulua ja uutta vuotta. Sami
8.   [Vt] M: Kölikostot 9cm    Nec Pluribus Impar - 27/1/2014 17:20:06
Kaikki myyty!